Follow on Bloglovin

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Αγιόκλημα και ένα σαπούνι!




Λατρεύω τα λουλούδια! Ίσως από εκεί ξεκίνησε και η αγάπη μου για τα αρώματα. Ούτε που θυμάμαι πόσες φορές έχω κρατήσει ένα άνθος για ώρες κοντά στη μύτη μου. Πόσες φορές έχω περάσει από συγκεκριμένα σημεία της πόλης για να μπορέσω να αισθανθώ την λεπτή ανάσα του λουλουδιού….


Το Αγιόκλημα είναι από τα αγαπημένα μου άνθη. Ετυμολογικά προέρχεται από τη λέξη αιγόκλημα για να δηλώσει ότι οι αίγες τρέφονταν από αυτό! Η ίδια ετυμολογία συναντάται και στη γαλλική λέξη chevrefeuille όπου chevre σημαίνει αίγα και  feuille φύλλα! Στα αγγλικά αναφέρεται ως Honeysuckle επειδή ο χυμός του είναι γλυκός! Όντως η γιαγιά μου, μου είχε διηγηθεί πως όταν ήταν παιδί συνήθιζε να τα τρώει τα καημένα τα λουλουδάκια! Τώρα πια αναφέρεται παντού ως Αγιόκλημα δηλαδή Άγιο λουλούδι!

Η καλύτερη ώρα για να απολαύσει κανείς το άρωμα του είναι το βραδάκι.  Αυτό το αναρριχητικό φυτικό έχει αρωματίσει τι; καλοκαιρινές εξόδους μας και τις πιο γλυκές αναμνήσεις μας!

Το φυσικό αιθέριο έλαιο ή απόλυτο του αγιοκλήματος είναι αρκετά δύσκολο να παραχθεί και γι’ αυτό  συνήθως στα αρώματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο οι αρωματοποιοί χρησιμοποιούν τεχνητές νότες για να αποδώσουν όσο καλύτερα μπορούν το ντελικάτο του άρωμα.

Γνωστά αρώματα που χρησιμοποιούν Αγιόκλημα¨

D&G SICILY

Le Chevrefeuille Annick Goutal

Honeysuckle & Jasmine Jo Malone

Haute Claire by Aftelier

Έχω ( Ευτυχώς! Γιατί έμαθα ότι το απέσυραν από τη κυκλοφορία) το Sicily.
Θα ήθελα πάρα πολύ να δοκιμάσω το Haute Clairie. Αν έχετε κάποιο αγαπημένο σας άρωμα με νότες Αγιοκλήματος θα χαρώ πάρα πολύ να το μάθω!


Και ένα σαπούνι!



Έτσι αποφάσισα να φτιάξω ένα σαπούνι που να μυρίζει σαν φρέσκο Αγιόκλημα για να μπορώ να το απολαμβάνω κάθε στιγμή στο μπάνιο!
Ως συστατικά χρησιμοποίησα: Ελαιόλαδο, λάδι καρύδας, Φοινικέλαιο, φοινικοπυρηνέλαιο, βούτυρο καριτέ  και καστορέλαιο!

Το χρωμάτισα με άσπρο και κίτρινο άργιλο για να θυμίζει το άνθος του λουλουδιού!



2 σχόλια:

  1. Ουαου! Πολλές πληροφορίες για ένα λουλούδι...
    Μου έκανε εντύπωση οι διαφορές στην ετυμολογία του ονοματος του ανα χώρα!
    Πολύ καλή δουλειά!
    adamantia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ'ευχαριστώ Αδαμαντία μου! Και εμένα μου έκανε εντύπωση η ετυμολογία! Βρε τις κατσικούλες καλοφαγάδες.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή